Facebook
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej.
O firmie:

Indesit Company

Indesit Company jest obecnie drugim największym producentem urządzeń domowych w Europie z 15% udziałem w rynku. Przewodzi na rynkach w Wielkiej Brytanii, Rosji, Portugali, Rumuni, Bułgarii, Ukrainy i jest jednym z liderów we Francji, Polsce, Turcji, Czechach, na Węgrzech i w Grecji.

Grupa może pochwalić się sprzedażą na poziomie 2.6 miliarda euro w 2009 r. Produkuje około 15 milionów urządzeń (pralek, suszarek, pralko – suszarek, zmywarek, lodówek, zamrażalek, piekarników i kuchennych płyt grzejnych).

Indesit Company ma obecnie 17 zakładów produkcyjnych: we Włoszech, Polsce, Wielkiej Brytanii, Rosji, Turcji i w Chinach oraz 24 biura handlowe na całym świecie. Firma zatrudnia łącznie 17 tysięcy pracowników.

Główne marki Grupy to Indesit, Hotpoint-Ariston i Scholtès.

Indesit Company w Polsce

Firma zainwestowała do tej pory w Polsce około 240 milionów euro, czyli prawie 1 miliard złotych. W globalnej polityce koncernu nasz kraj należy do najważniejszych, obok Włoch, Wielkiej Brytanii i Rosji.
Indesit działa w Polsce od 1992 roku. Początkowo było to biuro handlowe, mieszczące się w Warszawie. Dobre wyniki sprzedaży i plany ekspansji na rynkach europejskich spowodowały, że Indesit zdecydował się ulokować w Polsce również działalność produkcyjną. We wrześniu 1999 została otwarta pierwsza fabryka koncernu w Łodzi, produkującą kuchenki marek Indesit i Ariston na cały rynek europejski. W październiku 2004 r., zainaugurowała produkcję druga fabryka- również w Łodzi. Produkowane są w niej lodówki, trafiające także na wiele rynków zbytu.
Te dwie inwestycje silnie związały firmę z regionem łódzkim, a dobre doświadczenia spowodowały, że postanowiono dalej rozbudować strefę przemysłową. Najnowsza inwestycja, została ulokowana w Radomsku. Kosztem ponad 80 mln euro, w rekordowym czasie niespełna 12 miesięcy, powstały tam dwa nowe zakłady produkujące pralki i zmywarki. W fabrykach, które rozpoczęły produkcję w ubiegłym roku, stosowane są najbardziej zaawansowane procesy technologiczne. To najnowocześniejsze zakłady całej Grupy Indesit.

Główną siedzibą firmy w Polsce jest Łódź. To tu pracuje Zarząd, również tu swoje siedziby mają działy marketingu, sprzedaży, logistyki, controlingu. Ponadto w Łodzi zostało umiejscowione Centrum Rozliczeniowo-Księgowe, które obsługuje takie kraje, jak: Czechy, Węgry, Wielka Brytania, czy Włochy. Łącznie w Indesit Company Polska pracuje ponad 3000 osób.
Firma stawia na silne związki z regionem, lokalnymi władzami oraz organizacjami. Dowodem tego są choćby przedsięwzięcia, zrealizowane wspólnie z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną, władzami Miasta Łodzi i Miasta Radomska- takie jak np. Konwent Dostawców Indesit Company (cykl spotkań, mających na celu zachęcenie włoskich firm do zainwestowania w naszym regionie, a tym samym- tworzenia nowych miejsc pracy), czy też wsparcie licznych inicjatyw, takich jak program Młodzi w Łodzi”, „Strefa Edukacji”, czy też „Zawodowo dla Łodzi”. Indesit ściśle współpracuje z największymi łódzkimi uczelniami publicznymi i niepublicznymi: Politechniką Łódzką, Uniwersytetem Łódzkim oraz Społeczną Wyższą Szkołą Przedsiębiorczości i Zarządzania. Efektem tej współpracy jest duża liczba odbytych praktyk studenckich w firmie oraz udział w organizacji, jak i samych Akademickich Targach Pracy oraz Konkursie Wiedzy Ekonomicznej. Firma prowadzi również działalność charytatywną, stale współpracuje z Fundacją „Gajusz”, Caritas Archidiecezji Łódzkiej, Stowarzyszeniem Przymierze Rodzin i Międzypokoleniowym Domem Dziecka Bednarska w Łodzi.
Indesit Company Polska jest laureatem licznych nagród. Firma otrzymała m.in. tytuł „Lidera Nowoczesnych Technologii 2006” w kategorii „Duże Przedsiębiorstwo” oraz Nagrodę Gospodarczą Wojewody Łódzkiego 2007 w kategorii „Inwestycja Zagraniczna w Województwie”.

Dział handlowy: sprzedaż i obsługa posprzedażowa - stanowiska handlowe zlokalizowane są w całej Polsce


Produkty są dystrybuowane poprzez sieć oddziałów na całym świecie. Istnieją dwie główne linie biznesowe: built-in - urządzenia do zabudowy, dedykowana głównie studiom kuchennym oraz free-standing - urządzenia wolnostojące, nakierowana głównie na rynek detaliczny. W zależności od danego rynku sprzedaż ukierunkowana jest w mniejszym lub większym stopniu na te dwie linie biznesowe.
Aktywności sprzedażowe koncentrują się także wokół rozwoju sprzedaży naszych produktów w punktach detalicznych (sell-out) i ich sukces zależy od dbania o dobre relacje z daną siecią sprzedaży.
Serwis posprzedażowy jest kolejnym ważnym strategicznie obszarem. Marketing, sprzedaż i obsługa posprzedażowa ściśle współpracują ze sobą dbając o lojalność konsumentów.
Indesit Company Polska posiada sieć przedstawicieli handlowych oraz kierowników ds. kluczowych klientów współpracujących z naszymi odbiorcami w całym kraju.